{:id=>24, :name=>"Gpris.dk", :url=>"https://gpris.dk", :currency=>"DKK", :locale=>"da"}
Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Cross Border Supermarkets Operations GmbH (Gpris.dk)

HRB 14436 FL

Etableret 2019

Eckernförder Landstraße 82

24941 Flensburg

[email protected]

+4569162232

Kontakt

Du kan kontakte os på tlf. +4569162232 eller på [email protected]. Telefontider fremgår til enhver tid af bunden af siden på Gpris.dk. Vi besvarer e-mails indenfor et døgn på hverdage. Ved ekstraordinær travlhed, dog op til 5 hverdage.

Priser & Betaling

På Gpris.dk tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Gpris.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering & Forsendelse

Når du handler grænsevarer i Tyskland, er det et lovkrav, at varekøb og fragt skal være 2 separate køb: 1. Du køber dine grænsevarer med tysk moms hos Gpris.dk. 2. Du køber en fragtydelse hos et selvstændigt fragtfirma. Der vil være et link til mulige fragtløsninger i din ordrebekræftelse.

Reklamationsret

I tilfælde af at varen evt. er beskadiget ved modtagelsen, så kontakt os hurtigst muligt via vores kundeservice, for nærmere information om, hvorledes du skal forholde dig. Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i ”rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. På erhvervskøb er der ingen reklamationsret.

Gpris.dk vil dække returneringsomkostninger ved en reklamation i form af en returlabel som bliver sendt til din e-mailadresse. Du skal herefter sende din ordre retur uden unødig forsinkelse.

Hvor dækker reklamationsretten ikke?

Reklamationsretten dækker ikke på varer, der er til husholdningens løbende forbrug. For varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, skal du være opmærksom på, at der ikke er tale om en fejl eller mangel, hvis fejlen fx skyldes slitage, ukorrekt brug (fx i strid med brugsvejledningen) eller ydre påvirkninger (fx lynnedslag, tab, slag, væske eller fugt). I disse tilfælde skal du selv afholde omkostningerne i forbindelse med undersøgelse af produktet samt en eventuel reparation.

Undersøgelsesgebyr

I forbindelse med undersøgelse af dit produkt har Gpris.dk ret til at opkræve et undersøgelsesgebyr, hvis fejlen ikke er omfattet af reklamationsretten (jf. ovenstående). Størrelsen af gebyret afhænger af hvilket produkt, der er tale om. Undersøgelsesgebyr er på 500 kr. eller dog maksimalt hvad varen kostede fra ny.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, vil det aftalte beløb overføres til det kreditkort du brugte ved købet.

Fortrydelsesret

Gpris.dk yder fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven som følger: For levnedsmidler og varer til husholdningen er der INGEN fortrydelsesret.

Der gives 14 dages fuld returret på de fleste varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag:

  • Hvor du modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i en ordre, men leveres enkeltvis eller i flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Varer undtaget fortrydelsesret

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer hvor plomberingen er brudt.
  • Varer der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Pakken skal fremsendes med udlevering på adressen. Bemærk at vi ikke afhenter forsendelser der bliver sendt til pakkeshops eller forsendelser sendt pr. efterkrav. For din egen sikkerheds skyld, er det en fordel at sende forsendelsen med Track and Trace, da du som kunde bærer ansvaret for at returneringen når frem til os.

Varen skal sendes til:

Cross Border Supermarkets Operations GmbH (Gpris.dk) c/o Erik Petersen

Hermesvej 10

6330 Padborg

NB! Intet salg, ombytning eller returnering på adressen.

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet meddelelse om, at du ønsker at brug din fortrydelsesret. Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected]. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og/eller vores fortrydelsesformular i pakken. Klik her for at hente fortrydelsesformular. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hent fortrydelsesformular

Varens stand ved returnering

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til vi har modtaget den retur. Ved bestilling af alle produkter er den originale indpakning en del af varens værdi. Derfor skal denne altid sendes med retur.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, indenfor 14 dage fra købsdato refunderes betalingen.

Leveringsomkostningerne på ordren vil også blive refunderet (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standard levering, som vi tilbyder).

Refunderingen vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato vi har modtaget varen retur, eller 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget bevis på at varen er sendt retur. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde beløbs refunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC.

Der lagres ikke personfølsomme oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet.

En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.

Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies”.

Cross Border Supermarkets Operations GmbH (Gpris.dk)

Logistik og lagerdrift for Gpris.dk varetages af selskabet Cross Border Supermarkets Operations GmbH. Alle fødevarer og fødevarekontaktmaterialer ejes af Cross Border Supermarkets Operations GmbH, indtil de sælges til forbrugeren. Det er således selskabet Cross Border Supermarkets Operations GmbH som der føres tilsyn med.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på [email protected].

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens Online klageportal.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 01-11-2023

0 kg

Fragt fra 79.99 DKK